MonoperajAnka




Blog.hr




MonoperajAnka Home
U nedostatku vremena za češljanje po listama, otkrila sam uglavnom one blogere koji mi se sami jave, tj. ostave komentar ... neki su stalno tu, a ima i stalno novih.
Dobro mi došli svi!





MonoperajAnka E-Mail
... nemam nekih opakih ambicija, jednostavno ću neke svoje misli podijeliti s nekim koga zanima ...

MALI RJEČNIK MonoperajAnke Jr.
Tommimiđeri = Tom & Jerry
Ivaj = Ivan
pukovati = kupovati
pukaonica = kupaonica
mačuju se = mačevaju se
ja ti budem velila = ja ću ti reći
pirureta = pirueta
klopovac = poklopac
prokolica = trokolica
tobonak = tobogan
pikava voda = Jamnička
gimagama = kišobran
peblete = tablete
Dućanice = Kućanice
ustrujila = uključila u struju
mamino, menino = mamino, moje
goluf = kolut (npr. naprijed)
kotumenti = dokumenti
dindon = muški spolni organ
Šuma stribovora = Šuma striborova
gabelica = vilica
špikote = piškote
kadevade = Badewanne tj. kada
štajnčić = kamenčić
karotica = mrkvica
murmelica = pikulica
izaime = prezime
Zejuitenvize = Jesuitenwiese (u Prateru)
odbliži me = odmakni me od stola
pupica = lutkica
mrveno = jako malo, sitno
olovo soko = oko sokolovo
grudnik = rudnik
grčka meteorologija = grčka mitologija
mrv = crv


Pregled tekstova
Metastaze društva
Ženska samosvijest
Domoljubni odgoj ne poznaje granice
Dnevnik propadanja ili navodnog rasta?
Gibonni u Beču
Caru carevo, Bogu Božje
Politika i glazba...
Emancipacija na balkanski...
Pozivnica...
Uoči rođendana
Austrijski "Ples sa zvijezdama" – uživo
Damir Stojić kod Stankovića
Domovinski čušpajz
"Stare kosti...
"Zajedničko slavlje mira"
Ne-zaustavljeni glas
Natjecanja i nagrade
Političari – zabranjeni ljudi
Desetljeće bračne sreće
Krenuli smo u školu...
Tko je naš bližnji na godišnjem odmoru?
Ribarenje i ribarsko prigovaranje 2010.
Winxice protiv Starwarsa
Pale sam na svijetu
Varšavska-intuitivno
Majko moja!
Ona lebdi...
"Kad si već na nogama...
Što (mi) znači nositi križ?
Zašto me (između ostalog) nema
Rođendansko kazalište lutaka
Zbogom Speedy
Kršćanska načela po farizejima
Tko mljacka barke?
Tata je osvojio bokal!
Naš prvi Flohmarkt
Ljetni ljubić
Odmor nakon godišnjeg odmora
Majčin Dan
Školovanja, titule i sl.
Batina je iz Raja izašla - 2. dio
Batina je iz Raja izašla
Linzer Torte
Mir na Zemlji - On s Marsa
Sveti Nikola je bio Turčin!
Imamo gramofon!
Dobri duh Casper
Oliver u Konzerthaus-u... ili o perspektivi
Meditacija o Svjetskom danu hrane...
Kad igračke ožive
Tko je Antonija Balek?-O efektu medalje
Jesu li Podravci škrti?
Tour de Podravina
Novaljski trijatar-2.godina
Sjećanja (po moru)
Ludi provodi, morski...
Mediteranski (ne)red
Odmor nakon godišnjeg odmora
Zasluženi odmor
Nogometno ludilo...
Maratonka
Tko ima bolje luđake?
Rattatouile
Majstor u kući
Tko je ovdje lud?
Predrođendansko ludilo
"Pjesma" umjesto posta
(Ne)privlačnost križa
(Ne)slavlja razna...
Rođendanske čestitke djevojčici
Znate li vi tko sam ja? Pa, taj i taj...
Poziv na građansku bunu!
Filozofija života za štednjakom
Dragi Lastane!
Zaboravljeni Božić
Plivam!
Na čemu si ti?
Tko su naši junaci?
Prelaženje granica... ili "Kad će braco?"
Anđeli koji se smiju
Kad domaja krvari
Papa, kineska haljina i pumpa-dućan
"Sve što vam treba je ljubav...
Nesreća dolazi tri puta zaredom
Novaljski trijatar
Servis na moru
Morski pozdravi
Selidba...
Kada reći zbogom?
Počelo je...
Oluja svih oluja...
Izgubljeno-nađeno
Priča sa zadanim riječima
Reci mi nježno, nježnije...
Hvala gospodine Miliću..._______(Xportal)
Poziv za gospodina Mandića_____(Xportal)
Blogo-rođendanska promišljanja
Integracija u tijeku
Bazeni i čevapi
Zbogom Supekovom humanizmu _(Xportal)
Noćna mora - antiDora
Noćna mora - antiDora _________(Xportal)
Prve tri su najvažnije...
"Pustite malene k meni"
Falco - austrijski pjesnik
Falco kao pjesnik ______________(Xportal)
Gavran ili svraka, oprost i dr...
Ljemetija
Sretna 2007!
Božić bez Ane... Uskrs bez Irene
Jaje od guske
Čini li uspjeh smisao?___________(Xportal)
Beču Mozart-Zagrebu narodnjaci(Xportal)
Ispovijed
Tko se boji Sv.Nikole... ________(Xportal)
"Pošten - j...n"
Pioniri maleni _________________(Xportal)
Austro- Ugarska birokracija ____(Xportal)
Prevareni i poniženi ... ________(Xportal)
Kapitalizam u obrazovanju
Licht in der Laterne,
Mali ovisnici
O mrtvima sve najbolje
Akumuliranje cinjenica...
Lange Nacht der Museen - 2.put
Majčinstvo i karijera
Dogodilo se...
Vienna World Records Day 2006
Djevojčicin čušpajz
Jesen u mom gradu
Dobro i loše
Kulturološko - bračne razlike
Madžarski turizam
Nije u šoldima sve...
Pjesma povratnice (umjesto posta)
Bye, bye mašem svima ...
Društvo znanja ili SF
Gastiči, dotepenci i dr.
Nogometna histerija
Vjerski turizam na austrijski način
Evo banke cigane moj...
Uskrs na groblju
Upoznajte Krešu!
Rođendanska antidepra
Kako sam postala izdajnica?
Hvala Blogu...
Beč - veliki pseći WC
Profesionalnost i podobnost
"Teta, darf ich bombe?"
Zločin i kazna
A i tata ima dvojku...
Dvije su mi godine tek ili već
Ljubav
Austrijski impresionizam
Umijeće (blogerskog) putovanja
Kondore...javi se
Griessknödel mit Zwetschkenröster
Novi život vrtićki
I skuhali su nam...
Što nam kuhaju Sv.Nikola i Djed Mraz
Slučaj Duje ili dvostruka mjerila
Aquashow 2005
Bečki sportski festival 2005.
Glorija - iza kulisa
Imam koncept
Nedjeljne misli
Sretno dijete
Privatni i javni govor
Očinstvo
Gotovani, na gotov´s!
Ružno pače
Petoljetka
Tata, kupi mi auto
Ni o čemu...
Bolest...
Ribarenje i ribarsko prigovaranje
Pakiranje
Stari morski vuk
Planska gradnja
Morski doživljaji MonoperajAnke
Pepe-pljuga
Vratija se Šime...
Sitne duše slovenske
Odoh ja...
Predizborne jagode
Rušitelji tabua-bečki hedonizam
Eurosong
Priča iz Hrvatske
Kraj svijeta?
Praznik sporta
Crvenkapica i ostale bajke...
Niš' ne kužim,ali imamo Papu
Kupujmo hrvatsko!
"Budeš ti vidjela"
Sretan mi rođendan
Ivan Pavao II - trag u vremenu
Sanjala sam Uskrs
Vratila sam se...
Proljetna generalka
Stiglo je proljeće!
Dan drugi...
Igranje sa Suncem,dijeta...
Čestitka za Mr. Perfect-a
Sretan Dan žena!
Čovik je čovik, a pas je pas
Iskustvo
Ajd' baš da probam...
Čega ćete se odreći u Korizmi?
Sportski vikend...pobjede i porazi
Što sve žene rade za dva jaja
Mali vodič kroz Beč
Teletubbiesi
Prosvijetlite me...
SPP - još nije gotovo
...i Nova godina
Sretan Božić
Čola je zakon
Na svijetu postoji jedno carstvo
Kaj vi ljudi nemate pametnijeg posla?
Advent u Beču
Najbolje hrenofke i Hašekov Švejk
Hrvatska je jedna vrlo katolička...
U zdravom tijelu zdrav duh!
Take the money and run
Sretan rođendan!
Dragi i drage moje...
Informiraj me o svemu
Tražili ste, gledajte!
Sjećanje na Irenu
Rubens iz dječjih kolica
Gdje je mladost nestala?
Zmazanoća je in
Smeće
Lange Nacht der Museen
Barbarella
Pasija-1.dio
Vau, postala sam "almost"cool
Tim bildingi i ostala menađerska...
Nemam kaj za dodati...
Esterajhersko (ne)znanje
Sir i vrhnje...u ulici jorgovana
Dolje monopolisti!
Meteoropatija
Umtausch, bitte!
Kaj su to neke feministice na Blogu?
Hoćemo li plaćati blog?
Susjeda i ostale ženice
Hrvatski lopovi
Ima još nešto...
Što je meni blog?
Terorizam je došao...
Zakaj ja ne volim ponedelek...
Bravo dečki!
Novalja mog djetinjstva
Sportski novinari
Šuvarova generacija
Cool, happy iliti hepi, sex...
Naplatne kucice,granice
Ne dam se u auto
Vatreno u Europu
Biti mama

CreativeCommonsLicense
Creative Commons License

Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom:
- Imenovanje
- Nekomercijalno
- Bez prerada

< veljača, 2009 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

06.02.2009., petak

Batina je iz Raja izašla - 2. dio

Već neko vrijeme se bavim ovom temom. Zapravo od kada sam napisala post na tu temu s namjerom da bude objavljen na blogu Vratimo Hrvatskoj osmijeh. Post nije odmah objavljen, jer je bilo i drugih postova, koji su bili na čekanju i zato jer nije potpuno zadovoljavao kriterije uredništva i trebalo ga je još preraditi.
U razgovoru o mogućim prilagodbama teksta koji bi po kriteriju uredništva primjerenije zadovoljavao uredničku formu (doživljen je kao predugačak i u formi komentara) iskristaliziralo mi se da zapravo nisam na istoj valnoj dužini s pokretačicom bloga. Međusobna komunikacija i razumijevanje jednog takvog bloga nam se razišla i zaključila sam da je bolje da odustanem od suradnje.
Konkretne razloge odustajanja neću navoditi, niti želim da ovo bude nekakvo ocrnjivanje rada tog bloga, jer doista smatram da je ideja odlična i hvalevrijedna i vjerujem da dopire do mnogih ljudi i da će doista nešto pokrenuti. To što imamo različito viđenje na koji način bi te informacije trebalo dalje prenositi, ne smatram razlogom da ne pohvalim ideju i hvatanje u koštac s nečim što i ja doista smatram važnim.
Zato ću se prije nego vam dam na uvid svoj, sada već stariji post o tome, zadržati samo na toj temi batine iz Raja i kroz taj primjer pokušati pokazati svoje viđenje ne samo tog problema, već općenito susreta današnje psihologije i teologije.
Naime, izjava kako je batina izašla iz Raja se često navodi kao eklatantan primjer vjerske (pa onda i Crkvene) krutosti neprimjerene današnjem čovjeku, a pogotovo odgoju djece.
Crkva je često, kažu mnogi, u povijesti izazivala vrlo negativne reakcije i usađivala grižnju savjesti, što je protivno čovjekovoj slobodi.
Dijelom je to istina i mogu se složiti s time. Na žalost, radilo se često o nekim ljudskim faktorima i vrlo slabom ili iskrivljenom (ako govorimo o kršćanskoj slici svijeta) razumijevanju i tumačenju onoga što je Biblija poručivala.
S druge strane, pokušati ću dokazati da se od psihologije danas radi jedna nova vjera koja svojim načinima komunikacije nije otišla puno dalje od noga protiv čega se bori
A borba je možda prava riječ, jer često neku plemenitu ideju (borba za prava životinja, prava djece, manjina i sl.) vode ljudi koji u svojim nastupima ne odražavaju razumijevanje i toleranciju, pa mi se ponekad čini da se protiv jednog oblika nasilja bore zapravo nekim drugim, navodno modernijim i primjerenijim današnjem čovjeku, onim verbalnim. Koji zna biti jednako bolan kao i bilo koja vrsta staromodne batine.
Ali da se vratim na temu i to po slici stvaranja čovjeka onako kako o tom izvještava Biblija. Vjerujem da će biti razumljiva čak i nevjernicima, jer po meni ovo mjesto se može uzeti kao jedan od načina shvaćanja čovjeka i njegove biti. Budući da se radi o kulturološki nama najpoznatijem modelu, vjerujem da nitko neće imati problema s analogijom.
Čovjek je po Bibliji s jedne strane stvoren na sliku Božju, dok je s druge strane ograničen i smrtan (za razliku od Boga). To je već činjenica koja se po meni ne osvješćuje dovoljno, pa je slika čovjeka danas uglavnom slikana perfektnošću, dinamikom, zdravljem, ljepotom, bogatstvom. U tu shemu pali čovjek, po svojoj biti i grešan i ograničen, teško se uklapa.
Ta negativna strana ljudskog iskustva puno nam je manje bliska od one pozitivne po kojoj smo slični Bogu (a možda smo po nekima kao Bog. O.K - još uvijek imamo problem s tom smrću, ali radimo i na toj sitnici, pa ju barem ignoriramo, ako ju već ne možemo razumjeti, ili rječnikom današnjeg čovjeka pobijediti.)
I što zapravo govori taj čovjekov pad u Raju, uz koji se onda veže i ta batina?
Dakle, Bog je stvorio čovjeka i dao mu prostor za život, kojega zovemo i Rajem, sa jednim zahtjevom da ne jede s Drva spoznaje dobra i zla koje je stajalo u sredini vrta. Kada su ljudi posredstvom zmije spoznali svoju ograničenost, poljuljali su ili bolje rečeno prekinuli odnos povjerenja koji je vladao do tada između njih i Boga. Otkrili su i do tada nepoznati strah i sram.
Ovdje sasvim legitimno možemo postaviti dva pitanja:
1. Zašto je Bog uopće stvorio takvo biće kojemu nije sve dozvoljeno i ima neka ograničenja?
2. U čemu se zapravo sastoji čovjekova pogreška u tom činu?
Možda nam može pomoći Sv. Pavao (1. Kor 3,2 i Hebr 5 12-13) gdje govori o tome kako je ljudima dano prvo mlijeko, jer za krutu hranu nisu još spremni. Čime nam želi osvijestiti da ČOVJEK NE MOŽE SVE U SVAKOM STUPNJU SVOG ŽIVOTA, VEĆ TREBA RASTI.
Rast je nešto pozitivno, premda se sastoji kako od pozitivnih, tako i od negativnih iskustava. U tom smislu su ljudi zbog svoje vlastite volje, koja nije bila u skladu s Božjim zakonom, jeli hranu za koju još nisu bili spremni, ili ju nisu mogli probaviti.
I na ovom mjestu ću povezati ovu poruku s porukom velikog broja današnjih psihologa (posebice onih koji se bave djecom i odrastanjem).
Čini mi se kao da se zanemaruje da i odrasli ljudi imaju svoja ograničenja i da isto tako rastu u svojoj ulozi roditelja. Govore se kako su djeca mali ljudi, dakle priznaje im se to čovještvo i ljudskost, ali se s druge strane zanemaruje da su i odrasli velika djeca, za neke i djeca Božja.
Što želim reći?
Sasvim konkretno to znači da i sa odraslima koji odgajaju te male ljude, treba imati razumijevanja, na način koji je njima blizak i isto tako pozitivan, kao što se trudimo i naš način odraslih prilagoditi na djeci razumljiv način.
Pa onda kada čitam primjerice ovakvu rečenicu: "Batine s vremenom postaju nedjelotvorne. Nikada ne postoji dovoljno razloga za udaranje djeteta. Čak je i lupanje po turu neprihvatljivo.", osjećam veliku grižnju savjesti ako sam svoje dijete udarila po turu, jer evo čitam da sam učinila nešto neprihvatljivo, nešto što se ne smije.
Da ne spominjem kako smatram da i vječno argumentiranje i raspravljanje postaje s vremenom jednako tako nedjelotvorno. Pa se pitam, moram li uvijek biti djelotvorna i i savršeno djelovati? Nisu li to zahtjevi koji nadilaze ponekad moju ljudsku ograničenost? Nije li to nova vrsta manipulacije grižnjom savjesti, za nešto (udarac po guzici) što ako realno pogledamo, nije grijeh?
Ti zahtjevi sada ne dolaze od Boga (koji je imao jedan zahtjev ne bi li imali na umu da nismo kao On), već od psihologa, a često su to i mali ljudski bogovi koji isto tako zabranjuju (puno više toga), špotaju, izazivaju osjećaj srama i frustracije.
Što je sasvim u redu (ipak smo grešni i slabi, čak i danas) ako radimo nešto što se protivi ljudskim ili Božjem zakonu (ovih ljudskih ima puno više, Božji se obično da svesti na ljubav, a kako su ljudi nesavršeni treba opisivati kako se ta ljubav u praksi provodi).
I opet dolazi do raznih psiholoških interpretacija. Neke su po meni vrlo dobre i korisne. A neke nadilaze moju bit. Ne uklapaju se u moj temeljni sustav (koji ne isključuje nadogradnju).
Ali psiholozi upozoravaju (ili da krenem njihovim rječnikom ucjenjuju i to emocionalno). Ako ne radite tako, dijete će vam kasnije patiti... Tko lud želi da mu dijete pati?
Evo dalje jednog konkretnog primjera u slijedećem citatu: "Prijekor ili prodika – ne smije trajati duže od jedne minute, ali nikako ne smijemo dijete ignorirati."
Pozabavit ću se samo riječima ne smije koje se u jednoj rečenici ponavljaju dva puta. Puno se toga tu ne smije. Nije dopustivo...
Naravno da se puno toga ne smije, čemu ova pobuna? Nemaš pravo roditi dijete i onda ga zlostavljati, to je tako jasno....Bojim se samo da se netko zaigrao.
Udarac po guzici (ili kratko ignoriranje) samo je jedan od simbola za učenje, onaj manje popularan. Kao što su odraslima isto tako potrebni korektivi i razne batine, tako su i djeci potrebni i takvi podsjetnici.
Ne znam je li se netko pozabavio činjenicom da ta famozna batina iz Raja, nije bila izražena kao nasilje ili fizičko kažnjavanje ili ne znam kojim drugim fizičkim načinom. Posljedice su za čovjeka naravno bile i fizičke. A te posljedice je sam stvorio svojim ponašanjem. Dakle, Bog očito djeluje i psihološki opravdano . Ne kažnjava čovjeka batinama, već mu daje kaznu koja onda podrazumijeva i bol i patnju, zatim pročišćenje i zbližavanje (vraćanje onoj slici), ali prije svega stalni rast. Ključna riječ je za mene rast.
Čovjek raste. Čitav život. Kod djeteta je taj rast posebno vidljiv i osjetljiv. Zato se trudimo oko djece posebno. Premda ima jako puno primjera gdje tog truda nema, ja govorim o krajnostima kada se od djece rade mali bogovi, kao što su to i prvi ljudi htjeli učiniti od sebe. Pa ih je Bog podsjetio, NA NJIMA PRIMJEREN NAČIN, ovisno o njihovoj mogućnosti percepcije da to nisu.
Osim što želim da što manje djece i odraslih pate od fizičkog (ili bilo kojeg drugog oblika) nasilja, želim isto tako da se stvari ostave u njihovim granicama i da se u želji za afirmacijom nečijih prava, ne ode u drugu krajnost, jer krajnosti su po meni opasne. Ili da se barem onda ne izražavaju kao isključive istine. Ili sa više razumijevanja i za one drukčije, opisane u slijedećem citatu:
"Još uvijek ima zagovornika, osobito starijih generacija, da je batina izašla iz raja i da dijete ne zna što je disciplina ako ne dobije malo po turu, no sve ih je manje."
Starije generacije je logično sve manje jer su stari, pa onda izumiru - vidim da starci još nisu u statusu bogova, to je očito slijedeća psihološka potreba, jer ne vidim poštovanje ili barem razumijevanje i prema takvim stavovima.
To je upravo ona ne-tolerancija po novom Svetom pismu - psihološkim savjetnicima, od čije hajke mi se ledi krv u žilama, premda me još ne napadaju fizički.
Pitam se samo što će učiniti s ovim mlađim-zadrtim generacijama koji još ipak malo misle poživiti, a nisu uvijek istog mišljenja ili uvjerenja?
Možda bi im ipak dobro došla kakva batinica, pa da nas istjeraju iz tog dječjeg Raja, u kojem ima sve više djece s problemima u ponašanju, nasiljem (to mi je interesantno-unatoč propagiranju istjerivanja batine i zagovaranju drugih, djelotvornijih načina) neposluhom, ne-koncentracijom i sličnim Raju neprimjerenim ponašanjima.
A možda smo mi ipak svi na Zemlji, a Raj je samo u nečijim glavama. Bog je ionako za mnoge izmišljena kategorija, da se ljude drži u strahu.
Psiholozi su očito zauzeli (možda i nesvjesno-da ostanemo u psihologiji) njegov položaj.
A sad, tko je još preostao u čitanju, može ispod pročitati taj moj prvi post... možda ima ponavljanja, ali vjerujem da ćete mi oprostiti moje nesavršenosti, kada ih već neki psiholozi ne opraštaju.
- 14:03 - Komentiraj (36) - Isprintaj - #